CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 26, 2008

sifat,sikap,peribadi manusia....

apa yg kita nampak pada seseorang individu???
macam style kita jumpa klu kita perhatikan...
ada antaranya yg sama antara satu sama lain...
ada pulak berbeza antara satu dengan lain...
itu semua kekuasaan Allah yang yang maha mencipta
disini ingin aku ceritakan mengenai apa yg telah aku jumpa sepanjang perjalanan aku...
tapi disini tidak akan aku ketengahkan sesiapa yg ingin aku cungkilkan stylenya...

begini kisah pengembaraan hidup ini menjelajah.....
pertama skali aku ingin menceritakan style yang pada aku baik la....
ada antaranya senang menjadi kawan,senang utk berkomunikasi dan bekerjasama...
ada gak yg antaranya senang sgt bla aku mintak tolong...
ada yg boleh kita jenaka sama2,tak kira lah yang keras atau lembut...
sikap manja pun ada...tapi pada aku biar bertempat la...klu stakat member2 bleh trima lagi...
happy go lucky...senang mintak tolong...
dan ada yg tolong selesai masalah lagi...(itu paling best la sbb aku tak susah2 pk byk2 hahahaha)
pendekkan cite skit orang ini2 senang aku nak join skali...tak kedekut dan .....

skang plak pasal part yg kurang best
ada yg aku jumpa susah nak terima pikiran org lain...jenis ni mmg susah klu nak berbincang...
lps tu yg buat kepala tau...jenis pikir dia yg bagus....
yg slow pun da gak...ni slow dalam smua hal...mmg sakit otak jugak nk selesaikan jenis ni klu jumpa...
sesetengah yang aku jumpa pulak buat bagus prasan lebih...
yang paling tak best yg aku rasa...jenis tak trima org sekeliling seadanya...rasa dia yang paling agung kat bumi ni...
klu jumpa jenis ni ckup tau nama pun dah ok...
tak payah nak member2...rosak persahabatan...
yg kurang hajaq pun apa kurangnya...mmg tak bleh blah klu jenis ni
klu yg kedekut aku rasa slalu jumpa...tapi slalu dia ada sbb sendiri...

klu kita nak jumpa yg perfect mmg sgt susah...
sbb kita sedia maklum setiap insan atas muka bumi ini tak da yg sempurna...
apa yg bleh kita buat trima dengan seadaanya dan melengkapkan apa yang kurang...
sama macam aku tak sempurna...
pada aku dgn setiap yg aku jumpa wajib lah pada diri aku mengadaptasikan diri utk mendapatkan situasi menang-menang

semua ni aku jumpa dari aku mula berkawan masa kecik sampai aku bekerja skang...
yang pasti smua org nak kegembiraan dalam dunia tapi bukan slalu kita jumpa...
kadang2 kita terpaksa lalui saat sukar...
tapi itu semua utk memperkuatkan diri kita,siapkan diri kita utk masa hadapan...

apa2 pun sama lah kita pk kan utk dapatkan apa yg kita hendaki....

0 comments: