CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 13, 2008

malang mmg tak berbau....

dua hari berturut termasuk hari ni ade2 saja benda yg aku hampir langgar dgn motor aku...
mahupun sesama motor ataupun org...
dalam kampung aku mmg de selekoh 90 darjah...
dah tu dewanraya betul2 muat2 kat penjuru tu gak...
mmg sesiapa pun lalui selekoh bengkok itu...
pasti akan alami pengalaman mcm hampeh n berdebar...
mana tak nye asal lalu je de bende kat depan klu bukan dinosour, badak...
paling koman pun mesti de cicak yg nak amik selekoh...
tapi apa nak buat aku hidup berkampung...
klu ikutkan nak je aku letakkan cermin pemantul yg bleh nampak di sebalik selekoh..

itu habis satu bab...

hari ni masa balik kerja aku lalu la jalan yg de jual juadah bukak puasa...
tetiba je ade 1 makhluk Allah ni nak melintas...
klu ikut peraturan kene la tgk kanan,kiri na kanan skali lagi..
tatapi insan ini tgk kanan skali je..
trus lintas dgn konfidennya..
dia ingat laju kut jalan dia tu..
aku ape lagi tekan brek sampai nak tercabut...
nasib baik stop betul2 sebelah kaki dia...
klu tak aku mmg tak dapat nak tahan tayar motor aku dari membahan kaki dia ni...
yg sakit ati dia paling kat aku buat muka tak bersalah n takde perasaan...
bengang gak..
tapi pk balik, rambut dia pun mcm nak putih je...
aku simpan je dalam ati...
tapi tak kan tak penah tgk iklan nak melintas jalan sampai mcm tu skali nak melintas...
bukannya dah tak sempat2 nak bukak puasa kut...
nasib baik la aku ni tak suka nak bising2..
klu tak dah komfom basah muka kene hujan di hari yg panas...

pe2 pun aku harap korang berhati2 lah kat tgh jalan ke, tepi jalan ke..
sbb smua org yg kat atas, kat tepi jalan bukan leh dipercayai...
men sesedap hati je buat pe diaorang nak...

0 comments: