CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 16, 2008

masuk sekolah!!!!!

kemarin telah diberikan satu tanggung jawab baru pada aku....
ke sekolah anak yatim utk ajar komputer...
yg kecut skit bila kene g sorang kat tmpt yg tak brapa kompom...

aku pun pun g la nek motor...
nasib baik kene tmpt yg aku g tuh...

1st skali aku cari bilik komputer la...
sbb nak tgk macam ne keadaan situ dlu...

g dgn sorang penyelia kaum hawa...
lawa gak la...
hehehehe...
aku ni nak p ajaq ke p pancing???...
iklan je tuh...

so lepas tu da la budak2 datang ramai2...
tapi nk kata ramai tu tak la ramai sgt pun dalam 37 org ja...
aku pun pa lg suh kumpul kan sebatalion bdk2 kat situ aku nak jumpa..

jumpa utk apa???
hahahahaha....

aku nak buat survay la dlu sbb sblum ajaq org nak kena tau serba skit dlu pasal org n tmpt...

bermula lah sesi sembang2 nak amik tau...

perkenal diri...
lepas tu suh setiap org bangun bgtau nama dgn pengalaman guna komp...

macam jawapan budak2 ni bg...
yg banyak nya...games2....

tak pa la...
yang penting mereka2 ini tahu apa itu komputer....

so ape lg ea aku sembang...
sbb aku tlupa la pa yg aku buat kat sana...

setel bab komp ni....
aku tanya la sorang apa cita2 masing...

ni jawapan yang aku dapat kumpulkan
-lawyer
-doktor
-guru
-askar
-polis
-mekanik
-yg nak bawak lori treler pun de
-chef
dan .....

macam2 la kan,
tapi yang penting kene hormat apa diaorg nak jd dan sentiasa bg semangat...

lepas tu aku pun tak dak idea nak cita aku kuarkn bab aku yang aku mmg dah tau...
iaitu pasal kelautan...

pasal diving, pasal ikan, lembu laut, kapal, macam2 lg la...

lepas tu pe lg berhujan lah aku dgn soklan...
pasal spongebob,patrick,mr. crab pun da gak...

penat2 menjawap..
tapi best la sbb dah cam masuk skolah balik...
hehehehe...

k la...itu hanya hari permulaan..
di depan nnt baru hari sebenarnya...

0 comments: