CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 4, 2008

angan-angan....

aku pasti hidup sesiapa pun tak penah lepas dari angan-angan...
menipu lah sorang tu kalau dia cakap tak pernah berangan-angan...
untuk mencapai satu2 hasrat atau cita-cita...
mesti kita mulakan dengan angan-angan, betul tak???

tapi aku kat sini bukan nak cakap apa angan-angan aku...

aku nak mempersoalkan mengenai angan-angan...

agak2 la adakah hidup kita happy dan ceria disebabkan angan-angan yg banyak kita buat...
sebab slalu aku lihat pada diri aku pun bila pasang mcm2 angan2 hati akan terasa happy semacam ja...
tapi aku tak tau la pada orang lain...
mungkin dengan angan-angan membuatkan hati ini berasa tenteram,tenang,kuat...
apakah angan-angan itu sangat berkuasa dalam hidup ni...
tapi apa pula keadaan bila kita tak mencapai angan2 tu...
apa pula yang kita rasa...
sedih,kecewa,sakit hati and lots....

jadi apa sebenarnya angan-angan ni...

tapi kalau kata tiada angan2 mesti kita tak da pandangan ke depan...
taktau hala tuju...

sebagai manusia....
kadang2 kita akan mempersoalkan mengenai angan-angan ni...
samada sedar atau tak sedar....
terutamanya apabila kita sedar betapa banyaknya angan2 buat dlm masa yang singkat...
tapi semua tu dibawa angin...

persoalan dalam hidup ini tak putus selagi kita melangkah kehadapan...
sbb semua di hadapan adalah rahsia Tuhan yg tak mudah untuk kita lihat...

2 comments:

tHe anIMateD bIJaN said...

stuju..

maybe dari kecik kot kita di ajar dengan adanya angan2..
lihat saja angan2 mat jenin.. kata mereka, kita xkan berjaya jika hanya tahu berangan-angan sj.. so kena usaha..
hmm.. ntah la.. yang pasti angan2 sedikit sebnyak membantu kita mara ke hadapan.. pemangkin.. atau lain, angan2=cita2..
mempersoalkan sangat bagus.. sebab kita tahu kita perlu ada angan2 atau tidak

qyla said...

tagged!!